آبگرمکن

مصرف و هزینه برق ابگرمکن برقی

هزینه مصرف برق آبگرمکن برقی

آبگرمکن برقی یک وسیله محبوب گرمایشی آب مصرفی است که قابلیت های بی نظیری را به خریداران آنها می دهد قابلیت هایی مانند نصب و راه آندازی آسان، هزینه خرید و نگهداری پایین و عدم نیاز به لوله دودکش و جایگاه مخصوص در آبگرمکن گازی که باعث شده علاوه بر مناطق شهری بدون گاز و عدم دسترسی به گاز در کلان شهر ها و شهرک های صنعتی هم برای گرم کردن آب مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین با فراگیر شدن استفاده از این محصول تولید کنندگان متناسب با نیاز هر طیف از خریداران اقدام به تولید انواع مختلفی از این محصول کردند مدل هایی مانند آبگرمکن برقی بدون مخزن و مخزن دار دیواری و ایستاده و حتی مدل سه فاز برای کارگاه ها و محیط های صنعتی که بسیار مورد توجه قرار گرفتند.

پس با توجه به عملکرد خوب این دستگاه و طبق آمارها حدود 4.5 میلیون نفر از آبگرمکن های برقی استفاده می کنند یکی از سوالاتی که در ذهن خریدار ایجاد می شود پول یا هزینه برق آبگرمکن برقی آن چقدر خواهد است و آیا مصرف ابگرمکن برقی بصرفه است؟

عوامل موثر در میزان مصرف و هزینه برق آبگرمکن برقی

اساسا چهار عامل باعث کم شدن یا زیاد شدن مصرف برق آبگرمکن می شود;

  1. ظرفیت مخزن
  2. درجه تنظیم دما (حرارت المنت)
  3. نوع المنت
  4. نوع کابل اتصال
  5. فناوری کم مصرف

ظرفیت مخزن

همانطور که پیشتر اشاره کردیم این محصول در انواع مختلفی تولید می شود در واقع به میزان دریافت برق از منبع انرژی بستگی دارد یعنی به زبان ساده فعالیت بیشتر هزینه برق آبگرمکن را بالا می برد یک دستگاه برای گرم کردن 160 لیتر اب در مخزن خیلی بیشتر از فعالیت یک دستگاه 20 لیتری باید انرژی مصرف کند.

درجه تنظیم دما (حرارت المنت)

شاید بعد از مطالعه بخش ظرفیت مخزن اهمیت میزان فعالیت دستگاه را متوجه شده باشید اما این فعالیت هم بستگی به عوامل دیگری هم دارد بهتر است درجه ابگرمکن را حدالمقدور زیاد نکنید تا هم مصرف کاهش پیدا کند و هم استهلاک دستگاه کاهش یابد به طور مثال مصرف دستگاه اگر سه ساعت روی 30 درجه تنظیم گردد معادل 30 دقیقه قرارگیری در درجه 80 سانتی گراد استهلاک و مصرف است که یکی از عوامل سوختن المنت آبگرمکن برقی استفاده طولانی مدت با درجه بالا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *