بخاری

راهنمای خرید بخاری برای هر متراژی، به همراه لیست قیمت

راهنمای خرید بخاری

راهنمای خرید بخاری بایدها و نبایدها قبل از خرید

 

با آغاز فصل زمستان و پاییز که دمای هوا سرد می‌شود باید به دنبال محصولات گرمایشی با کیفیت برای منزل و محل کار خود باشیم. ما در این مقاله قصد داریم تا با راهنمای خرید بخاری های گازی و برقی که از پرکاربردترین وسایل گرمایشی هستند، به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را برای خرید بخاری داشته باشید. بخاری حتی با ورود محصولاتی همچون پکیج و شوفاژ توانسته‌ نظر بسیاری از خریداران وسایل گرمایشی را به خود جلب کنند.

معرفی انواع بخاری و کاربرد هر کدام از آنها

انتخاب بهترین بخاری شاید برای خیلی از شما که قصد خرید بخاری را دارید سخت بنظر برسد و حتی ذهن شما با سوالاتی برای انتخاب نوع بخاری و خرید آن درگیر کند چرا که در سال‌های اخیر در کارخانجات تولید جنرال محصولات بیشماری اعم از:

  • بخاری گازی
  • بخاری برقی 
  • بخاری صنعتی
  • بخاری شومینه
  • بخاری پاسیو

که در انواع مختلف روانه بازار شده‌اند البته دانستن ویژگی‌ها و نوع عملکرد بخاری ها که هر کدام مناسب مکان خاصی با ظرفیت‌های مختلف و همچنین با قابلیت‌های متفاوتی هستند که بسیار حائز اهمیت است. چرا که عدم شناخت ویژگی‌های این محصول می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در محیط زندگی شما شود. پس در ادامه مقاله ” راهنمای خرید بخاری ” تا با انواع بخاری های موجود آشنا شوید.

راهنمای خرید بخاری گازی و مزایای آن

بخاری های گازی، اکسیژن موجود در فضا محیط را که گاز برای سوختن به آن نیاز دارد را مصرف می‌کنند به همین خاطر بخاری‌های بدون دودکش چنانچه در یک محیط سربسته استفاده شود منجر به کاهش اکسیژن هوا می‌شود.در نتیجه افراد دچار مسمومیت ناشی از گازگرفتگی خواهند شد پس بنابراین بخاری های بدون دوکش برای مکان های نیمه باز یا محیط هایی که هوای تازه جریان دارد مناسب است و اصلا برای محیط های مسکونی و اتاق خواب که تهویه هوا در آن وجود ندارد توصیه نمی شود.

در این بخش با راهنمای خرید بخاری گازی به معرفی مزایای این محصول رو به طور جامع می پردازیم به طور کلی می‌توان از پر استفاده‌ترین مدل در میان بخاری ها، از بخاری های گازی نام برد. زیرا علاوه بر منازل مسکونی و خانه‌ها در بسیاری از اماکنی مثل مغازه، واحدهای تجاری و دفاتر اداری زیرا این محصول با توجه به ابعادی که دارد قادر به گرم کردن یک محیط نسبتا بزرگ را دارد.

به طور ساده بخاری های گازی در نوع زمینی در دو مدل بخاری گازی با دودکش و بخاری گازی بدون دوکش تولید می‌شوند. در نوع با دودکش می‌توان به گرمای خیلی بیشتری که به محیط می دهد اشاره کرد و در نوع بدون دودکش که قابلیت نصب بر دیوار هم دارد که بر خلاف نوع زمینی که بعد از پایان فصل سرما جمع می‌شود. در این مدل بخاری بدون دوکش سرجای خود باقی می ماند زیرا فضای بسیار کمتری را اشغال میکنند.

از مزایای این محصول می‌توان به نصب و باز کردن در سریع ترین زمان نسبت به بقیه مدل ها اشاره کرد همچنین جابجایی نسبتا راحتر که در مقایسه با مدل های دیگر یک امتیاز بهتر محسوب خواهد شد.

راهنمای خرید بخاری برقی و مزایای آن

راهنمای خرید بخاری برقی

نوع دیگری از انواع بخاری ها ، بخاری برقی است که بهترین گزینه برای مکان‌هایی است که گازکشی یا لوله کشی گاز و یا حتی خروجی دودکش وجود ندارد. از این محصول باید استفاده شود که همان گونه که از نام آن پیدا است با استفاده از انرژی برق، کار می‌کند. در بخاری‌های برقی که در دو نوع بخاری برقی تابشی و بخاری برقی فن دار عرضه می‌شود.

در نوع اول یعنی بخاری تابشی، در اطراف المنت‌ها فضای بسته‌ای وجود ندارد و گرمای المنت‌ها به طور مستقیم به فضای اطراف آن می‌رسد و در فضایی که این المنت‌ها قرار دارند، یک فلز براق و منعکس کننده حرارت وجود دارد که گرما را به جهت‌های مختلف منعکس می‌کند. بخاری برقی تابشی با استفاده از المنت‌های خود انرژی برق را به انرژی تابشی تبدیل می‌کند. در رابطه با مصرف برق این بخاری‌ها که با مطالعه راهنمای خرید بخاری برقی میتوان به نکات بسیاری توجه داشت مثل ابعاد و تعداد المنت های آن به طور میانگین ۴۰۰ الی ۸۰۰ وات انرژی مصرف می‌کنند بخاری‌های برقی دارای بازدهی بالا بوده و حمل و نقل آن بسیار ساده و آسان است ولی باید در نظر داشت که برای محیط های بزرگ مناسب نمی‌باشند.
از مزایای این محصول میتوان به نبود خطراتی مانند نشت گاز و کمبود اکسیژن باید اشاره کرد در راستای راهنمای خرید بخاری باید به این موضوع اشاره کرد که سیستم بخاری برقی نسبت به مدل گازی هیچگونه آلاینده ای تولید نمی کند همچنین اگر در فضای بزرگ مورد استفاده قرار نگیرد، به لحاظ هزینه مصرفه قابل قبول دارد زیرا این مدل اصلا در محیط های بزرگ توصیه نمی شود.

راهنمای خرید بخاری شومینه و مزایای آن

راهنمای خرید بخاری طرح شومینه

نوع دیگر بخاری ها، مدل بخاری شومینه است که طراحی زیبای کلاسیک را در کنار گرمای قابل قبول در خانه به شما می دهد هم اکنون در بازار شومینه در دو مدل شومنیه گازی و شومینه چوب سوز برای خریدارن قابل دسترس است که در مدل گازی مصرف زیاد گاز مقرون به صرفه نمی‌باشد و همچنین اگر تصمیم خود را برای داشتن این نوع بخاری گرفته اید باید به معایب آن هم توجه داشته باشید مانند تولید گاز مونو اکسید کربن که ناشی از احتراق صورت می‌گیرد که باید زیر نظر متخصص و نصاب انجام گیرد تا به صورت دودکش به بیرون محیط هدایت شود.

راهنمای خرید بخاری پاسیو و مزایای آن

راهنمای خرید بخاری پاسیو

بخاری پاسیو یا بخاری چتری یک وسیله گرمایشی پرکاربرد است. که اغلب برای تامین گرما در محیط‌های با فضای باز مانند کافی شاپ، ویلاها، آلاچیق ها، رستوران ها و پنت هوس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بخش بالایی این دستگاه یک مشعل قرار گرفته شده است که گاز مایع را مشتعل می‌کند. شعله‌هایی حرارتی که از احتراق به وجود آمده را به سمت ورقه فلزی که دور تا دور بخاری احاطه شده می تاباند هدایت می‌کند.
از خصوصیت‌های بخاری‌های پاسیو می‌توان به ضریب بالای توزیع حرارت و گرما به محیط اشاره کرد. در این بخاری هیچ‌گونه هدر رفتن انرژی وجود ندارد، زیرا سوخت مایع به صورت مستقیم به انرژی حرارتی تبدیل شده و به آن را به محیط پیرامون خود می‌دهد.
می‌توان مزایای بخاری پاسیو را به مصرف سوخت و انرژی کم، ایمنی بسیار بالا، عدم وجود صدا و نصب در فضای باز با عدم اشغال فضای اضافه در محیط اشاره نمود. در مورد سیستم ایمنی بخاری پاسیو باید گقت با دارا بودن کلاهک استاندارد که حتی با وزش باد خاموش نمی‌شود بالاترین ضریب ایمنی را در بین انواع بخاری‌ها ازآن خود کرده است.

راهنمای خرید بخاری صنعتی و مزایای آن

راهنمای خرید بخاری صنعتی

یکی دیگر از محصولات گرمایشی که در حال حاضر در بازار وجود بخاری صنعتی می باشد، که مورد استفاده در مکان‌های کارگاهی و یا مساجد، مدرسه‌ها، اماکن عمومی و سالن‌های بزرگ ورزشی است بخاری‌های صنعتی که جزو وسایل گرمایشی بزرگ به صورت کوره داغ هوای گرم را به ‌وسیله فن پر قدرتی که در پشت مبدل حرارتی خود دارد گرما را به ‌وسیله پرتاب باد به ‌سوی محیط می‌فرستد.
در هیتر یا بخاری های صنعتی عملیات گرمایشی به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و گازهای سمی و مضر ناشی از احتراق به ‌وسیله فن تهویه به‌ صورت هدایت شده خارج می‌گردد. مبدل حرارتی بخاری‌های صنعتی حرارت را به‌ وسیله مشعل دریافت می‌کند و به علت احتراق مشعل کاملا اندازه مونوکسید کربن به وجود آمده در این مدل بخاری‌ها بسیار پایین است و هیچ‌گونه گازسمی و دود را تولید نمی‌کنند. در بدنه دوجداره این بخاری از رنگ الکترواستاتیک و کوره ای استفاده شده که با طراحی منحصر به فرد فن های خود صدایی بسیار کم تولید می‌کند.

لیست بهترین برند یا مارک بخاری موجود در بازار

در حال حاضر در بازار ایران، برندهای مختلفی برای  وجود دارد که شاید انتخاب برند بخاری را برای شما سخت کند اما صرفا در راهنمای خرید بخاری که ما انتخاب بخاری را از جهات مختلف بررسی کردیم در بحث برند و یا مارک بخاری باید گفت که جنرال طبق درخواست نمایندگی ها در سراسر کشور محصولات خود را با پسوندهای نمایندگی‌ها تولید و روانه بازار می‌کند که در میان آنها می‌توان به جنرال مال، جنرال فور، جنرال هاوانا، جنرال هاوس، جنرال تک اشاره کرد.

انتخاب بهترین بخاری با توجه به متراژ خانه

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت در نظر گرفتن ظرفیت مناسب بخاری و متراژ محیط خانه و یا نوع محیط بر حسب مساحت فضایی است که می‌خواهید بخاری را نصب کنید. چرا که می‌توان با انتخاب درست ظرفیت و اندازه بخاری در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

متراژ محیط نوع و ظرفیت بخاری
کمتر از 50 متر با محیط بسته بخاری دیواری دودکش دار یا زمینی با قدرت 5 یا 6 هزار
زیر 50 متر با جریان محدود هوا دیواری – بدون دودکش
بین 50 تا 70 7-9-10 هزار و 12 هزار
70 به بالا 16-24 هزار به بالا
120 به بالا طرح شومینه – 30 هزار
سالن های بسیار بزرگ یا فضای باز بخاری یا هیتر صنعتی – پاسیو

 

نوع و ظرفیت بخاری متراژ فضا و نوع محیط
بخاری دیواری دودکش دار یا زمینی با قدرت 5 یا 6 هزار کمتر از 50 متر با محیط بسته 1
دیواری – بدون دودکش زیر 50 متر با جریان محدود هوا 2
7-9-10 هزار و 12 هزار بین 50 تا 70 3
16-24 هزار به بالا 70 به بالا 4
طرح شومینه – 30 هزار 120 به بالا 5
بخاری یا هیتر صنعتی – پاسیو سالن های بسیار بزرگ یا فضای باز 6

رده انرژی بخاری یکی از پارامترهای مهم قبل از خرید بخاری

برچسب انرژی بخاری گازی

همانطور که در راهنمای خرید بخاری اشاره شد با انواع ویژگی‌های بخاری آشنا شدیم در این بخش با رده انرژی بخاری که یکی از مهمترین پارامترهای بخاری محسوب می شود به طور جامع آشنا خواهیم شد.
در هنگام خرید بخاری های دودکش دار گازی باید به برچسب انرژی استاندارد آن توجه کنید که حتما سری (“A و B” حروف به انگلیسی جایگزین شود) باشد نوع دیگر بخاری های گازی مدل بدون دودکش آن است که همانطور که در قبل هم به آن اشاره شد مناسب فضای کوچک سربسته نیست بخاری های بدون دودکش از مکانیزمی به نام (“O D S” حروف به انگلیسی جایگزین شود) برخوردار هستند که زمانی که اکسیژن محیط به زیر 18 درصد می‌رسد فرمان قطع جریان گاز را به سیستم می‌دهد و بخاری به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود و تا زمانی که اکسیژن به میزان مناسب برگشت مجددا روشن می‌شود.

خدمات پس از فروش بخاری که مشتریان را وسوسه میکند؟

نمایندگی‌های بسیاری در زمینه فروش بخاری فعالیت دارند که ما در نمایندگی فروش جنرال با خرید آنلاین محصولات جنرال می‌توانید از مزایای نصب و سرویس و تعمیر بخاری خود در تهران بهرمند شوید. در سال های اخیر طبق تعرفه جدید شرکت جنرال هزینه نصب بخاری باید توسط خریداران پرداخت شود در صورتی که تا سال 1395 نصب بخاری خریداری شده به صورت رایگان انجام می‌شد. اما برای حفظ رضایت خریداران خدمات پس از فروش گسترده‌تر شد و چنانچه محصولات توسط متخصصین جنرال نصب شود عیب‌یابی و تعمیر رایگان در محل را تا بازه گارانتی درج شده روی محصولات بهراه خواهد داشت.

لیست قیمت انواع بخاری در سال 1402

لیست قیمت بخاری در فروشگاه اینترنتی جنرال که باتوجه به مدل آن و تاریخ فروش متغیر خواهد بود:

قیمت انواع بخاری گازی با دودکش در آذر ماه 1402:

نوع محصول قیمت به ریال
7000 ادنیس 13.300.000
9000 ادنیس 14.800.000
12000 ادنیس 17.500.000
14000 هوشمند 18.200.000
9000 طرح شومینه 15.500.000
15000 طرح شومینه 18.400.000
24000 طرح شومینه پرنس 20.500.000
30000 طرح شومینه پرنس 32.500.000
30000 طرح شومینه تینا 24.000.000
24000 طرح شومینه کلاسیک 18.900.000
30000 طرح شومینه کلاسیک 24.000.000
8000 گلکسی 14.000.000
10000 گلکسی 16.000.000
12000 گلکسی 18.500.000

قیمت انواع بخاری گازی بدون دودکش در آبان ماه 1402

نوع محصول قیمت به ریال
6000 ساده دیواری 9.900.000
بدون دودکش تابشی 13.500.000
بدون دودکش شعله ای 11.000.000
بدون دودکش سفالی 14.000.000
بدون دودکش کپسولی 17.000.000
بدون دودکش کپسولی بدون پشت 16.000.000

نکات طلایی قبل از خرید بخاری

  • بخاری باید طبق متراژ محیط انتخاب شود.
  • تمامی بخاری ها فاقد از مدلی که دارند باید دارای نشان استاندارد و برچست انرژی بهینه باشند و از سیستم ترموکوبل بهره گرفته باشند.
  • بخاری دیواری گرچه فضای بسیار کمی را اشغال می کنند اما باید در نظر داشت نسبت به مدل زمینی حرارت گرمایی کمتری دارند.
  • برخلاف قیمت پایین برای خرید بخاری های برقی این نوع بخاری از لحاظ مصرف سرانه انرژی مقرون به صرفه نیستند و مصرف برق بالایی دارند.
  • بخاری های برقی در مصرف انرژی برخلاف قیمت پایین خود محصول.
  • شلنگ بخاری باید حداکثر به طول 120 سانتی متر باشد.
  • در مواقع روشن بودن بخاری حتما از داغ بودن دودکش آن اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت اگر مسیر دودکش بسته باشد دودکش سرد خواهد بود و بسیار خطرافرین خواهد بود.
  • باتوجه به ابعاد و مکانیزمی که در طراحی بخاری های برقی بکار رفته می‌توان گقت که این مدل از کمترین قیمت بخاری در میان مدل‌های دیگر برخوردار است.

شرایط ویژه فروش بخاری در سایت جنرال

فروش ویژه بخاری جنرال

جنرال با بیش از 20 سال تجربه تولید محصولات لوازم خانگی در سالهای اخیر توانسته با طراحی بروزتر و جذاب تر در کنار افزایش کیفیت متریال بکار رفته در محصولات خود بیش از پیش رضایت خریداران را جلب کند و با راه اندازی فروشگاه اینترنتی سعی در گسترش خدمت رسانی به هموطنان را دارد که در همین راستا در جهت خرید بخاری برای خریداران شرایط فروش ویژه ای را همواره در نظر گرفته ایم که تخفیف های فصلی و انبوه که عمدتا یک مدل از بخاری را در ظرفیت های مختلف در بر می گیرد را اعمال می کنیم تا برای شما تجربه خرید بهترین بخاری را به ارمغان بیاوریم.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید بخاری برای هر متراژی، به همراه لیست قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *