کولر

راهنمای خرید کولر آبی ارزان با گارانتی

راهنمای خرید کولر آبی ارزان

راهنمای خرید کولر آبی ارزان با ضمانت نامه معتبر

ما در این مقاله برای راهنمای خرید کولر آبی ارزان تلاش میکنیم تا بهترین پارامتر ها برای انتخاب عالی را برای شما به عمل آوریم پس توجه شما را به خواندن ادامه متن جلب می نماییم کولر آبی یک دستگاه خنک‌کننده است که از تبخیر آب به منظور خنک کردن هوا استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها به ویژه در فصل‌های گرم سال در مناطقی با هوای خشک و گرم مورد توجه قرار می‌گیرند. عملکرد اصلی کولر آبی بر خلاف کولرگازی که مخلوط مایع و بخار وارد بخش داخلی پنل کولرگازی می شود در کولر آبی سیستم به تبخیر آب از یک مخزن یا لوله مربوط می‌شود.

در این دستگاه، آب به پد یا پوشال کولر آبی منتقل می‌شود. هوا از طریق این پد سلولزی کولر یا پوشال عبور می‌کند و با تبخیر آب، حرارت از هوا جذب می‌شود و هوا خنک می‌شود. سپس هوا خنک‌شده به فضا منتقل می‌شود، که این امر منجر به کاهش دما در محیط می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مثبت این سیستم سرمایشی، مصرف انرژی پایین کولر آبی آن است. نسبت به کولرهای هوا معمولی، کولر آبی مصرف انرژی کمتری دارد، که این امر به بهره‌وری انرژی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

کولرهای آبی برای محیط‌های داخلی و حتی فضاهای باز مناسب هستند. برخی از مدل‌ها به صورت پرتابل عرضه می‌شوند که این امکان را فراهم می‌کند تا این دستگاه‌ها به راحتی جابه‌جا شوند.

به طور کلی، کولر آبی با ترکیبی از سادگی کارکرد، مصرف انرژی کم و قابلیت حمل و جابه‌جایی، یک گزینه موثر برای خنک کردن محیط‌های مسکونی و تجاری محسوب می‌شود.

انواع مدل های کولر آبی

  • کولر آبی پرتابل
  • کولر آبی دستی
  • کولر آبی پشت بامی و بالکنی

راهنمای خرید کولر آبی ارزان پرتابل

راهنمای خرید کولر آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل یا کولر آبی قابل حمل یک نوع دستگاه تهویه مطبوع است که به عنوان یک راه‌حل سبک‌وزن و قابل حمل برای خنک‌کردن هوا به کار می‌رود. این کولرها عمدتاً برای استفاده در فضاها و محیط‌های کوچک طراحی شده‌اند و از ویژگی‌هایی نظیر قابل حمل بودن، سهولت استفاده و انتقال، و مصرف انرژی کم برخوردارند همچنین بیشتر کولر های آبی پرتابل دارای مخزن هستند که این مخازن به عنوان منبع تامین آب برای تبخیر و خنک‌کنندگی عمل می کند

راهنمای خرید کولر آبی ارزان پشت بامی

راهنمای خرید کولر آبی پشت بامی

کولر آبی سقفی یا کولر آبی پشت بامی یک نوع دستگاه تهویه مطبوع است که میتوان آن را به فراگیر ترین و پر استفاده ترین نوع از کولر های آبی نامید که به سقف یا پشت بام ساختمان یا بیرون از پنجره نصب می‌شود.

کولرهای آبی با دو مدل کلی یعنی کولر آبی بالازن با کولر آبی دریچه بغل که به لحاظ ظاهری کاملا شبیه یکدیگر هستند در ظرفیت های مختلف متناسب با نیاز کاربر و متراژ محیط تولید می شوند.

این نوع کولرها به عنوان یک راهکار خنک‌کننده در فضاهای مانند منازل و در مدل کولر آبی صنعتی محیط های بزرگ مانند سالن‌ها، کارخانه‌ها، انبارها و مراکز تجاری با ارتفاع سقف بلند استفاده می‌شوند که بعضا در مواردی بدون استفاده از کانال و در محیط با پرتاب باد مستقیم مورد اسفاده قرار می گیرد.

راهنمای خرید کولر آبی کوچک ارزان

راهنمای خرید کولر آبی دستی

یکی از اولویت ها در راهنمای خرید کولر آبی ارزان کولر آبی کوچک یا دستی که بر خلاف مدل های بزرگ و سقفی در آن از کانال استفاده نمی شود و آب مورد نیاز از حفره ای که در سقف کولر تعبیه شده توسط کاربر هدایت می شود اما در مدل های کولرآبی جنرال امکان اتصال شلنگ هم وجود دارد از ویژگی های دیگر قابلیت جابجایی آسان آن است که نسبت به مدل‌های بزرگ‌تر و سنتی و حتی مدل های پرتابل، دارای ابعاد کوچک‌تر و وزن سبک‌تر که همین امر موجب شده تا این مدل را عنوان کولر آبی کوچک ارزان قیمت ارزیابی کنیم

 این کولرها اغلب برای استفاده برای یک راهکار سبک و قابل حمل برای خنک‌کردن هوا در فضاهای کوچک مانند اتاق‌ها، کانکس ها، میز کار و یا مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب مناسب کولر آبی متناسب با متراژ محیط

یکی از معیار هایی که باید قبل از خرید کولر آبی به آن توجه کرد انتخاب ظرفیت و نوع آن است که میزان پرتاب باد کولر آبی بر حسب CFM محاسبه می شود و باتوجه به این موضوع میتوان ظرفیت مناسب را برای متراژ محیط مورد استفاده خود انتخاب کنیم.

متراژ محیطنوع و ظرفیت CFM
20 الی 50 متر2500 تا 3100
50 الی 80 متر3200 تا 3800
80 الی 120 متر 5500
120 متر به بالا 7500

لیست قیمت کولر آبی در سال 1402

لیست مدل های کولر آبی جنرال به همراه قیمت

مدلقیمت
کولر آبی 280014.000.000 ریال
کولر آبی 300015.200.000 ریال
کولر آبی 3000 دریچه فلزی16.500.000 ریال
کولر آبی 310017.500.000 ریال
کولر آبی 3200 بهینه24.000.000 ریال
کولر آبی 3200 الکتروژن27.500.000 ریال
کولر آبی 350033.000.000 ریال
کولر آبی 3500 الکتروژن34.500.000 ریال
کولر آبی 3500 موتوژن42.000.000 ریال
کولر آبی 3800 موتوژن دریچه بالا47.000.000 ریال
کولر آبی 4000 موتوژن دریچه بالا49.000.000 ریال
کولر آبی 5500 الکتروژن55.000.000 ریال
کولر آبی 5500 موتوژن64.000.000 ریال
کولر آبی 5500 موتوژن سلولزی79.000.000 ریال
کولر آبی 5800 موتوژن دریچه بالا67.500.000 ریال
کولر آبی 6000 موتوژن دریچه بالا69.000.000 ریال
کولر آبی 7500 الکتروژن67.000.000 ریال
کولر آبی 7500 موتوژن74.000.000 ریال
کولر آبی 7500 موتوژن سلولزی92.000.000 ریال

 

قابلیت های موجود در کولر آبی

یکی از موارد حائز اهمیت برای انتخاب کولر آبی ارزان ویژگی‌های متنوع آن است که بسته به مدل ها در برندهای تولیدکننده ی مختلف و تکنولوژی بکار رفته در آنها متغیر می باشد. در ادامه با چند ویژگی کولر آبی ارزان و قابلیت‌هایی که ممکن است سازنده در آن ایجاد کرده است آشنا خواهیم شد:

کنترل از راه دور

یکی از مواردی که در راهنمای خرید کولر آبی ارزان باید به وجود آن در کولر ارزان قیمت دقت کرد ریموت یا کنترل از راه دور است که یک ویژگی مفید در کولرهای آبی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از دور تنظیمات کولرهای آبی خود را مدیریت کنند. این ویژگی به وسیله یک کنترل از راه دور قابل انجام است که امکاناتی مثل خاموش و روشن کردن از دور، نمایش وضعیت، کنترل دما و سرعت باد و  زمانبندی تایمر را به شما می دهد.

ضخامت ورق

ضخامت ورق بدنه کولر آبی به عنوان یک ویژگی فیزیکی مهم می‌تواند تأثیر زیادی بر استحکام و سازگاری با شرایط محیطی داشته باشد. این ضخامت معمولاً با واحد اندازه‌گیری میلیمتر (میلیمتر) یا گیج (gauge) اندازه‌گیری می‌شود.ضخامت ورق بدنه کولر آبی می‌تواند متغیر باشد و بسته به مدل و سازنده متفاوت باشد. که در بسیاری از موارد، از ورق‌های فلزی با ضخامت حدود 0.5 تا 1.5 میلیمتر برای بدنه کولرهای آبی استفاده می‌شود که در کولر آبی جنرال 0.9 میلیمتر است انتخاب ضخامت صحیح بر اساس نیازهای محیطی و عملکرد مورد انتظار از کولر آبی اهمیت دارد.

تایمر

تایمر در کولرهای آبی یک ویژگی مفید است که به کاربر این امکان را می‌دهد با استفاده از کنترل از راه دور زمانی را برای روشن یا خاموش کردن کولر تعیین کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که کولر را به صورت اتوماتیک در زمان‌های خاصی روشن یا خاموش کنند، که می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش کارایی کمک کند.

نمایشگر

نمایشگر کولر ابی یک قسمت مهم از ویژگی‌های کنترل و نظارت بر آن است که بیشتر در مدل های پرتابل مورد استفاده قرار می گیرد که به کاربر اطلاعات مربوط به عملکرد و وضعیت را نمایش می‌دهد. این نمایشگرها به صورت دیجیتال یا LED است و به کاربر این امکان را می‌دهند که وضعیت را بررسی کند و به صورت دلخواه تنظیماتی مثل دما، حالت و مکانیزم کولر و سرعت باد را تغییر دهد و در صورت خطا پیغام آن را نمایش دهد.

پوشال و پد سلولزی

در کولرهای آبی، پد سلولزی (Cellulose Pad) و پوشال (Cooling Pad) دو عنصر مهم هستند که در فرایند خنک‌کنندگی نقش دارند. این دو قطعه برای افزایش تماس آب با هوا و انتقال حرارت بهتر به هوا استفاده می‌شوند که در بافت پد سلولزی کولر آبی از کاغذ یا کارتن و فیبرهای خاص استفاده شده است و در پوشال کولر آبی از برش های باریک و ریش ریش از ورقه های نازک چوب ایجاد شده است که تاثیر خنکی خود را با عبور آب از خود ایجاد می کند

اهمیت گارانتی و خدمات

همانطور که در بخش بالا اشاره شد تقریبا تمام برند های عرضه کننده سیستم های سرمایشی برای گارانتی کولر آبی قوانین خود را بر پایه ی نصب توسط سرویسکار های خود بنا نهادند و این موضوع در دفترچه ضمانت محصول وجود دارد که در این راستا از 24 ماه تا 5 سال گارانتی برای تعویض موتور و پمپ فعال خواهد شد و شرکت موظف است اقدام کند که شرکت جنرال بر این تعهدنامه پایبند است

برچسب انرژی کولر آبی

برچسب انرژی بر روی محصولاتی مانند کولرهای آبی به منظور اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان درباره کارآیی انرژی و سطوح مصرف انرژی آن می‌آید. در ایران، این برچسب‌ها به عنوان یک ابزار مهم برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان در خصوص انتخاب محصولات با بهره‌وری انرژی بالا و کاهش تأثیرات منفی بر محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرند که ما در مقاله راهنمای خرید کولر آبی ارزان برچسب انرژی کولر آبی بر اساس کلاس‌هایی از A تا G تعیین می‌شود را قرار داده ایم، که A نشان‌دهنده بهترین کارآیی انرژی و G نشان‌دهنده کمترین کارآیی انرژی است. کلاس A به معنای مصرف انرژی کمتر و کلاس G به معنای مصرف انرژی بیشتر می‌باشد.

نصب کولر آبی

نصب کولر آبی ممکن است به نوع مدل کولر مانند خروجی دریچه از بغل یا خروجی از بالا یا کولر آبی بالازن، محل نصب، و شرایط محیطی، در صورت فشار آب پایین نصب پمپ آب و اتصال به برق استاندارد تعریف شده برای موتور وابسته باشد همچنین باید توجه داشته باشید که بهتر است دستورالعمل تولید کننده را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های خاص که یکی از آنها نصب توسط سرویسکار مجاز کولر آبی از خود شرکت تولید کننده است باید عمل کرد همچنین برای متصل سازی استاندارد دستگاه و نحوه نصب کلید کولر ابی باید به این دستورالعمل که معمولا در دفترچه آن درج شده، توجه کرد.

نوع موتور

راهنمای انتخاب موتور کولر آبی

موتور کولرهای آبی که موتورهای الکتریکی هستند و برای ایجاد جریان هوا و پمپاژ آب در سیستم استفاده می‌شوند که در موتورهای استفاده شده در کولرهای آبی در دو مدل کلی موتور سیم پیچی مس و یا موتور کولر آبی آلمینیومی تولید می شود . که مهمترین بخش در این مقاله راهنمای خرید کولر آبی ارزان همین بخش انتخاب موتور است که برای شما باید بسیار حائز اهمیت باشد زیرا هر کدام از این دو در قیمت انها تاثیر به سزایی دارد که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارد و میزان بازدهی و میزان مصرف برق در آنها هم متفاوت است

برترین برندهای تولیدکننده ی کولر آبی

در کشور ما ایران برند های تولیدکننده ی خوبی مشغول به طراحی و تولید انواع کولر های آبی هستند که شناسه و نشان استاندار از وزارت صمت را دارا هستند و دستورالعمل های استاندار را پاس کرده اند که در این میان محصولات سرمایشی جنرال هم که از برترین انهاست، توانسته با کیفیت مطلوب یکی عرضه کنندگان کولر آبی ارزان قمیت باشد که حجم بالایی از بازار را از آن خود کند که سعی کردیم در راهنمای خرید کولر آبی ارزان قیمت آموزش جامعی در این خصوص بدهیم که با مراجعه به وبسایت فروشگاه جنرال از آنها بازدید و از جزئیات و مشخصات آن با خبر شوید.

 شرایط ویژه فروش کولر آبی در سایت جنرال

ما توانسته ایم با سابقه ی طولانی در زمینه تولید کولر آبی عرضه این محصول به خصوص را در بسیاری از کشور های همسایه صادر کنیم تا ثابت کنیم که در کیفیت و قیمت تعادل خوبی بر قرار کردیم که تمامی قشر های کشور توان خرید آن را داشته باشند و به صورت تک فروشی و عمده به سراسر کشور ارسال کرده ایم و در فروشگاه اینترنتی جنرال برای خرید کولرآبی ارزان امکان تخفیف ویژه و ارسال رایگان را فراهم کرده ایم تا محبوبیت خود را بیش از پیش برای خریداران افزایش دهیم.

6 دیدگاه در “راهنمای خرید کولر آبی ارزان با گارانتی

  1. نادر وثوقی گفت:

    اقا سلام از کجا موتور موتوژن کولر آبی رو تشخیص بدیم چون ممکنه فقط یه برچسب موتوژن الکی روی کولر آبی زده باشند

    1. پشتیبان گفت:

      با سلام و احترام
      برای اطمینان از موتوژن بودن موتور کولر آبی می توانید به برچسب روی خود موتور نگاه کنید همچنین به صورت برجسته در کنار دینام کولر ابی نوع ان حک شده است

  2. نازنین دیارمنش گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یه کولر ابی کوچیک دستی دارم فکر کنم کولرابی۲۸۰۰ هستش مارک شرکت شما جنرال که از کنار دریچه هاش که پلاستیکیه آبریزی داره

    1. پشتیبان گفت:

      باسلام و احترام
      1ابتدا از تراز بودن کولر خود اطمینان حاصل کنید
      2بررسی کنید لوله ها یا شلینگ های هدایت کننده آبرسانی کولر روی دریچه ها در حالت درست قرار دارند
      3مجاری ابرسانی و ناودانی روی دریچه کولر رو بررسی کنید تا تمیز باشند و اهک نزده باشند

  3. Ali56 گفت:

    درود چطور از شرکت شما کولر ابی سفارش بدم و اینکه ارزان ترین مدل کدامه
    ممنون میشم پاسخ دهید

    1. پشتیبان گفت:

      با سلام و احترام
      ابتدا باید قبل از هرچیز نوع نیاز خود از ظرفیت یا مدل کولر را در نظر بگیرید و اگر منظور شما ارزان ترین مدل کولر آبی است کولر آبی 2800 کوچک اقتصادی ترین مدل است
      شما می توانید از طریق منو در صفحه اصلی جنرال با کلیک روی دسته بندی کولر آبی این محصول رو سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *