کولر

کولر آبی بالازن یا دریچه بالا | کاربرد و معرفی

معرفی کولر آبی بالازن

معرفی جامع کولر آبی بالازن یا دریچه بالا

در این مقاله قصد داریم تا به طور ویژه به معرفی کولر آبی بالازن یا دریچه بالا بپردازیم همچنین تفاوت های این مدل با مدل خروجی از جلو یا بغل زن و پشت بامی را توضیح دهیم تا قبل از خرید یک انتخاب متناسب با فضای محیط و قرارگیری دستگاه را داشته باشید.

امروزه باتوجه به شروع فصل های تابستان یا اواخر بهار تمامی اماکن نیاز به سیستم های تهویه مطبوع از نوع سرمایشی دارند یکی از پرطرفدارترین سیستم های سرمایشی در کشور ما کولر ابی می باشد که در انواع مختلفی تولید شده است که با فرآیند تبخیر آب، هوای محیط را خنک می کند که تقریبا برای هر مکان و هر محیطی طبق کاربرد و سلیقه ی خریدار طراحی شده است.

برخلاف مدل دریچه جلو که عمدا در پشت بام قرار می گیرد و کمبود فضا برای دستگاه وجود ندارد یکی از مدل های کاربردی که با هدف قرارگیری در مکان های کوچک با ابعاد کم طراحی شده است کولرهای بالازن می باشد که بجای خروجی هوادهی از بغل با قرار گیری دریچه خروجی هوا از سقف دستگاه به کانال متصل شده و در مکان هایی مانند بالکن بسیار کارآمد بوده است.

ظرفیت های تولید شده

در محصولات کولر آبی بالازن جنرال برخلاف کولرهای بغل زن که در انواع ظرفیت ها تولید شده است کولر آبی دریچه بالا فقط در دو مدل 3800یا4000 و 5800یا6000 که در هر دو ظرفیت قدرت موتور و در راستای آن قدرت هوادهی یکسان می باشد و این نام به منظور تفاوت در سری فرم بدنه می باشد و فرقی بین کولر آبی بالازن 3800 با 4000 یا کولر آبی بالازن 5800 با 6000 به لحاظ قدرت و کیفیت وجود ندارد.

نوع موتور کولر آبی بالازن

بر خلاف نوع موتور بالازن با مدل های بغل زن موتور این مدل ها فقط از نوع موتوژن است این در حالی است که کولرهای بغل زن یا پشت بامی مثل کولر 3500 از موتور های الکتروژن و بهینه و کیا هم بهره می برند در مدل 5800 در دور تند 4587 و در مدل 3800 در دور کند5456 و دور تند 6595 قدرت دارند.

ابعاد دهانه خروجی و بدنه کولر آبی بالازن

  • نوع پد خنک کننده

در مدل دریچه بالا فقط برای خنک سازی از پوشال استفاده و تولید شده است و تاکنون مدل های کولر ابی بالازن از پدسلولزی بهره مند نشده اند.

  • تفاوت بدنه بالازن با بغل زن

یکی از تفاوت های مهم کولر بغل زن و بالازن در بدنه تعداد دریچه های پد آن است که در مدل بالازن با توجه به اینکه خروجی هوا روی سقف آن قرار گرفته است یک در با پوشال اضافه شده است که همین موضوع کمکی برای خنک سازی بیشتر نسبت به کولر آبی دریچه بغل می کند.

  • ابعاد کولر آبی بالازن
ابعاد بدنه ارتفاع عرض عرض
مدل 3800 87 سانتی متر 73 سانتی متر 73 سانتی متر
مدل 5800 115 سانتی متر 87 سانتی متر 87 سانتی متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *