کولر

5 نکته هنگام خرید کولر آبی

5نکته هنگام خرید کولرآبی

5 نکته هنگام خرید کولر آبی در ایران

در این مقاله قصد توضیح نکاتی طلایی برای انتخاب کولر آبی داریم که در مجموع 5 نکته هنگام خرید کولر آبی در جواب سوالاتی مانند چه ظرفیت کولر آبی برای خانه انتخاب کنم؟ ضخامت ورق یا بدنه کولر آبی باید چقدر باشد؟ مصرف برق یا انرژی کولر آبی چقدر باید باشد؟ از چه برندی کولرآبی بخریم؟

1 | محیط و آب و هوای محل سکونت

شما بعنوان خریدار باید آب و هوای محلی که قصد نصب کولر را دارید را به طور ویژه ای در نظر داشته باشید زیرا بسیار حائز اهمیت است به عنوان مثال اگر در شمال کشور که اقلیمی با رطوبت بالا و شرجی دارد یا در جنوب کشور که بسیار گرم است زندگی می کنید خیلی بهتر است از کولر گازی استفاده کنید اما اگر در شهرهایی مانند تهران یا اصفهان یا کرمان و… ساکن هستید در عین حال که مصرف برق بهینه تری دارند به لحاظ قیمت هم انتخاب کولر آبی معقول تر است.

2 | میزان مصرف برق

باتوجه به کمبود آب در سال های اخیر در کشورمان و در راستای فرآورده ی آن ایجاد معضل برق، باید به این نکته توجه داشته باشیم که ابتدا دستگاهی که قصد خریداری آن را داریم برچسب سرانه انرژی آن چقدر مقداری است و محاسبه کنیم که این مدل از کولر آبی چقدر برق مصرف میکند و آیا این محصول بهینه است یا خیر؟

پارامترهای متعددی بر انرژی کولر موثر هستند مانند متریال بدنه یا نوع مدل آن، ظرفیت هوادهی کولر، نوع الکتروموتور، موقعیت مکانی یا جغرافیایی و حتی لایه رنگ پوششی روی آن که در محصولات جنرال همگی از رنگ الکترواستاتیک استفاده شده است زیرا به مرور زمان باتوجه به این که کولرهای آبی یا حتی وسایل سرمایشی اکثرا در پشت بام قرار دارند در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند و بدون لایه محافظتی مانند سایه بان کولر حرارت بیشتری را جذب کرده که در نتیجه میزان مصرف برق افزایش پیدا خواهد کرد.

3 | ظرفیت و ابعاد مناسب و نوع درچه هوادهی

ابتدا در این بخش که در مقاله انتخاب ظرفیت مناسب کولر به طور جامع و با فرمول محاسبه به آن پرداخته ایم در اینجا به صورت مختصر در مورد انتخاب بر کولر آبی برحسب محیط باید درنظر بگیریم اول باید نوع دستی یا کولر رومیزی را انتخاب کنیم زیرا این مدل برای فضای کوچک یا کانکس ها پیشنهاد می شوند اما در صورتی که مایل به انتخاب کولر آبی پشت بامی باشید بهتر است باتوجه به تعداد فاصله طبقه شما با پشت بام و متراژ محیط انتخاب کنید و همچنین بهتر است از یک ظرفیت بالاتر مدنظر متناسب با متراژ استفاده کنید تا راندمان بهتر و عمر طولانی تری برای دستگاه شما به عمل آید.

در بخش بعدی و سومین گام از 5 نکته هنگام خرید کولر آبی باید به محل نصب کولر توجه داشته باشید چنانچه اگر دستگاه در بالکن جاگیری خواهد شد باید با تکنسین های جنرال مشورت کنید و در اغلب موارد از مدل های کولر آبی بالازن یا درچه بالا استفاده کنید و در پشت بام از درچه جلو یا کولر آبی دریچه بغل مورد استفاده قرار دهید.

4 | نوع مدل و موتور

در نظر داشتن این ویژگی یک امر بسیار مهم است زیرا ممکن است خرید اشتباه به پشیمانی از استفاده کولرآبی ختم شود پس به نکات مهم قبل از خرید که جلوتر به آن اشاره خواهیم کرد توجه کنید.

شما به عنوان یک خریدار در ابتدا باید به مدل دستگاه توجه داشته باشید زیرا کولرابی انواع مختلفی دارد مانند کولر آبی پرتابل یا قابل حمل، کولر ابی کوچک و کولر آبی پشت بامی که در این مدل در دو نوع پد خنک کننده سلولز و پوشال ساخته می شود که کولر آبی سلولزی تفاوت های مهمی مانند میزان مصرف برق و بازده خنکی نسبت به نوع پوشالی دارد.

همانطور که درمقاله تفاوت موتور موتوژن با الکتروژن گفتیم، الکتروموتور یا دینام کولر قلب تپنده دستگاه و از آن میتوان به اصلی ترین قطعه در کولر ابی نام برد پس باید در هنگام انتخاب کولر آبی به قدرت نامی موتور (1/3-1/2-3/4) و نوع آلیاژ سیم پیچ (مس-المینیوم) بسیار توجه کرد.

شرایط ویژه فروش کولر آبی جنرال

شرکت جنرال با سابقه و تجربه خود در کارخانه جنرال توانسته در سالهای اخیر بسیاری از نظر خریداران را به محصولات و نام خود جلب کند زیرا در کنار متریال فوق العاده و باکیفیت محصولات خود رو اعم از سیستم های تهویه مطبوع یا لوازم خانگی با قیمتی بسیار پایین عرضه کند و به لطف هموطنان ایران زمین تا کنون امتیاز خوبی از خریداران گرفته است که موجب افتخار این برند است شما هم چنانچه در زمینه خرید کولر آبی قصد انتخاب این محصول را دارید می توانید قبل از انتخاب نهایی با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *